فلش

معرفی بهترین مدل های فلش مموری

معرفی بهترین مدل های فلش مموری

فلش مموری ها امروزه پرکاربرد ترین و پرفروش ترین وسیله جانبی کامپیوتر محسوب میشوند که با آن میتوان داده های زیادی را ذخیره یا جا به جا کرد.

این دستگاه های قابل حمل چیزهای زیادی برای ارائه دارند. درایوهای فلش که به عنوان درایوهای انگشت شست یا مموری استیک نیز شناخته می‌شوند، فضای ذخیره‌سازی برای پشتیبان‌گیری از عکس‌های با ارزش، پخش فیلم در صفحه بزرگ یا کپی فایل‌ها از یک تلفن یا لپ‌تاپ به دیگری فراهم می‌کنند. آنها مقرون به صرفه هستند، بعضی از آنها به قدری کوچک هستند که بر روی یک جاکلیدی قرار می گیرند.

همچنین با پیشرفت تکنولوژی ظرفیت و سرعت انتقال داده این فلش مموری ها نیز در حال افزایش است.

برای خرید فلش مموری نیز مانند سایر تجهیزات جانبی و سخت افزار، اگر در تصمیم گیری عجله کنید، مطمئناً چیز بهتری را از دست خواهید داد و حتی ممکن است در خرید خود متضرر شوید.
با خواندن این مقاله میتوانید ملاک هخای بهتری برای خرید یک فلش داشته باشید. به این ترتیب، یک USB می‌گیرید که دوام بیشتری دارد و سطح بالایی از قابلیت اطمینان را حفظ می‌کند. شما میتوانید بهترین فلش مموری در اشکال، سرعت‌ها و اندازه‌های مختلف که در بازار وجود دارند را انتخاب کنید.
برند های مختلفی برای فلش مموری در بازار وجود دارد که البته خیلی از آنها کیفیت مناسبی ندارند و بعد از مدت کوتاهی استفاده خراب میشود و یا اطلاعات و داده های ذخیره شده در آن پاک میشود.
ما قصد داریم با معرفی چند برند مناسب و با کیفیت، آگاهی شما را در زمینه فلش مموری افزایش دهیم.

معرفی بهترین مدل های فلش مموری

برند SanDisk

SanDisk یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری رایانه برای محصولات حافظه فلش، از جمله کارت‌های حافظه و خواننده، درایوهای فلش USB، درایوهای حالت جامد و پخش‌کننده‌های صوتی دیجیتال است که توسط Western Digital تولید و به بازار عرضه می‌شود. شرکت اصلی SanDisk Corporation توسط Western Digital در سال 2016 خریداری شد.

در سال 1991 SanDisk اولین درایو حالت جامد مبتنی بر فلش (SSD) را در یک هارد دیسک 2.5 اینچی برای IBM با ظرفیت 20 مگابایت با قیمت حدود 1000 دلار تولید کرد.

اما امروزه این شرکت با ارائه فلش های پر سرعت، با کیفیت و با قیمتی مناسب ، تبدیل به پر طرفدار ترین برند فلش مموری در بازار شده است.

برای بیان کیفیت متاسب این فلش ها بهتر است یادآوری کنیم که طبق تحقیقات صورت گرفته SanDisk Extreme PRO بهترین فلش مموری 512 گیگابایتی در سال 1400 معرفی شد .

این سری از فلش های Extreme PRO سن دیسک جزو سریع ترین فلش های حال حاضر بازار هستند که سرعتی کم نظیر را در انتقال اطلاعات و داده ها دارند . این فلش با مشخصات : ( رابط: USB 3.2 ، حداکثر سرعت خواندن: 480 مگابایت بر ثانیه ، حداکثر سرعت نوشتن: 380 مگابایت بر ثانیه ) یکی از پرفروش ترین محصولات فروشگاه پروتاچ محسوب میشود.

SanDisk Extreme PRO

SanDisk Extreme PRO

برند HP

شرکت هیولت پاکارد که معمولاً به HP مخفف می شود، یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری اطلاعات بود که دفتر مرکزی آن در پالو آلتو، کالیفرنیا قرار داشت. HP طیف گسترده ای از قطعات سخت افزاری، و همچنین نرم افزار و خدمات مرتبط را برای مصرف کنندگان، کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) و شرکت های بزرگ، از جمله مشتریان در بخش های دولتی، بهداشت و آموزش، توسعه داده و ارائه می کند.

این شرکت در حال حاظر نیز یکی از بزرگترین شرکت های عرصه دیجیتال محسوب میشود و رقابت با محصولات آن برای تمامی شرکت ها سخت و دشوار است.

این برند برای تولید فلش مموری های خود ار مواد مختلفی استفاده میکند که از آن میتوان به پلاستیک، فلز و رابر اشاره نمود که طبیعتا فلش های فلزی این برند به خلطر استحکام و مقاومت بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به بقیه مدل ها دارد. البته غالب فلش مموری های برند HP در مقابل گرد و غبار از مقاومت خوبی برخور دارند.

برند Lexar

یکی از برندهایی که زیاد شناخته شده نیست اما در بازار رقابت چیزی از برند های سن دیسک یا اچ پی کم ندارد ، برند لکسار است.

Lexar International نام تجاری محصولات حافظه فلش است که توسط شرکت چینی حافظه Longsys تولید می شود.

علامت تجاری Lexar “JumpDrive” اغلب به صورت مترادف با اصطلاح درایوهای فلش USB در هنگام استفاده از این فناوری برای اولین بار استفاده می شد.

Lexar به عنوان یک تولید کننده آمریکایی محصولات رسانه های دیجیتال مستقر در سن خوزه، کالیفرنیا تاسیس شد. محصولات تولید شده توسط Lexar عبارتند از کارت‌های SD، کارت‌های CompactFlash، درایوهای فلش USB، کارت‌خوان‌ها و درایوهای حالت جامد. لکسار که زمانی بخشی از Cirrus Logic بود، از تجربه شرکت مادر خود در ساخت کنترلرهای ATA برای توسعه کنترلرهای فلش خود استفاده کرد.

جالبه بدونید Lexar JumpDrive P30 به عنوان بهترین فلش مموری 1 ترابایتی به بازار معرفی شده .

از نظر ظرفیت و حافظه ذخیره سازی می توان آن را به معنای واقعی یک هارد قابل حمل پرسرعت و البته بسیار کوچک دانست. این فلش مموری دارای بدنه ای از جنس فلز است و با زیبایی خاصی مه دارد می تواند حس داشتن یک فلش منحصر به فرد را به کاربر منتقل کند.

Lexar JumpDrive P30

Lexar JumpDrive P30

برند Adata

شرکت Adata یک تولید کننده حافظه، ذخیره سازی و کیس کامپیوتر تایوانی است که در می 2001 توسط سیمون چن (陳立白) تاسیس شد. خط تولید اصلی آن شامل ماژول‌های DRAM، درایوهای فلش USB، هارد دیسک، درایوهای حالت جامد، کارت‌های حافظه و لوازم جانبی موبایل است.

ADATA همچنین در حال گسترش در زمینه های جدید، از جمله رباتیک و سیستم های نیروگاه الکتریکی است. این شرکت علاوه بر برند اصلی ADATA خود، سخت‌افزار و لوازم جانبی بازی رایانه‌های شخصی را با نام تجاری XPG (“Xtreme Performance Gear”) خود نیز می‌فروشد.

در سال 2017، ADATA دومین تولید کننده بزرگ ماژول DRAM و فلش در جهان و دارای ارزش بازار 680 میلیون دلار آمریکا بود. در سال های اخیر، ADATA تجارت خود را به اروپا و آمریکا گسترش داده است، در حالی که به شدت با سامسونگ در آسیا رقابت می کند.

برند Samsung

گروه سامسونگ (کره ای: 삼성 ) یک شرکت تولیدی چندملیتی کره جنوبی است که دفتر مرکزی آن در شهر دیجیتال سامسونگ، سوون، کره جنوبی قرار دارد. این شرکت شامل تعداد زیادی کسب و کار وابسته است، که اکثر آنها تحت نام تجاری سامسونگ متحد شده اند و بزرگترین مجموعه تجاری کره جنوبی را دارد. از سال 2020، سامسونگ دارای هشتمین ارزش برند جهانی است.

فلش مموری های این برند نیز امتحان خود را پس داده و نیازی به معرفی ندارد. شما میتوانید از فلش موری های سامسونگ که با ظرفیت های مختلف در بازار وجود دارد یا خیال آسوده استفاده کنید.

معرفی بهترین مدل های فلش مموری

برند PNY

PNY Technologies، Inc. که به عنوان PNY تجارت می کند، یک تولید کننده آمریکایی کارت های حافظه فلش، درایوهای فلش USB، درایوهای حالت جامد، ماژول های ارتقاء حافظه، شارژرهای باتری قابل حمل، قفل های کامپیوتر، کابل ها، شارژرها، آداپتورها، و گرافیک مصرف کننده و حرفه ای است. کارت ها دفتر مرکزی این شرکت در Parsippany-Troy Hills، نیوجرسی است.

PNY مخفف “پاریس، نیویورک” است، زیرا آنها برای تجارت ماژول های حافظه بین پاریس و نیویورک استفاده می کردند

PNY Electronics، Inc در سال 1985 از بروکلین، نیویورک به عنوان یک شرکت خرید و فروش تراشه های حافظه شروع به کار کرد.

این شرکت برای تأکید بر گسترش خود در تولید اشکال جدید حافظه و محصولات مکمل، نام خود را در سال 1997 به PNY Technologies, Inc تغییر داد.

برند های مختلفی در بازار وجود دارد که در زمینه فلش مموری یا USB و کارت حافظه فعالیت دارند ، اما ما در این مقاله سعی کردیم برند هایی را معرفی کنیم که کاربر از خرید و استفاده آنها پشیمان نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *